Melbourne! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Burg - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Burg - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 November 2013 | Australië, Sydney

Ja dat is snel hé, alweer een update! Dat komt omdat ik ondertussen alweer heel veel gedaan heb, of zo voelt het in ieder geval. Afgelopen weekend ben ik een lang weekend naar Melbourne geweest, donderdag avond kwam ik daar aan en maandag avond, gisteren dus, ben ik weer geland in Sydney. Vier lange dagen in Melbourne, maar ze vlogen voorbij!

Donderdag avond werd ik vanaf het treinstation in Melbourne opgehaald door Niki, een meisje die ik mijn eerste week in Sydney heb leren kennen en die mij daarna ook nog een keer daar heeft opgezocht. Ik kan het heel goed met haar vinden en het was voor haar dan ook vanzelfsprekend dat ik bij haar kon slapen. Ze komt uit Canada en woont nu voor een half jaar in Melbourne voor haar studie, maar afgelopen maandag was haar laatste examen dus vanaf nu gaat ze vooral reizen en daarna jammer genoeg terug naar Canada! Maar goed, die avond was ik behoorlijk moe na een dag werken en reizen, maar het is natuurlijk zonde om te slapen dus zijn we uit gegaan in Melbourne. We gingen naar een soort hippie club, maar het was echt ontzettend leuk! Vrolijke muziek, Leuke mensen en het was dan al snel vijf uur, bedtijd… Omdat al Niki haar huisgenoten (Vier meiden) of kamp waren met school kon ik in één van hun kamers slapen. Nou dat was echt even als de hemel voor mij! Na 2,5 maand in een verrot stapelbed te liggen op een kamer met vijf andere, had ik eindelijk mijn eigen kamer met badkamer en tweepersoonbed!! Ik had dan ook niet de behoefte om de volgende dag vroeg op te staan en ben lekker tot twaalf uur blijven liggen.

Daarna was het toch wel tijd om iets te gaan doen, dus namen we de trein naar brighton beach waar een strand is met allemaal gekleurde beach huisjes. De eerste tien minuten twijfelde we nog om terug te gaan, omdat het weer erg slecht was, maar toen we eenmaal helemaal nat en vies waren maakte het ook niet meer uit en hebben we door de regen op het strand gelopen. Daarna heeft Niki me nog wat leuke plekken in de stad laten zien, zoals een steeg vol met graffiti (alleen was die nu net helemaal zwart omdat ze opnieuw gingen verven). Daarna ben ik naar Gabriëlle en Vera gegaan (twee meiden die bij mij op school zitten) en hebben we heerlijk gegeten! Ook daar was ik weer erg onder de indruk van hun appartement met uitzicht over de stad en met zwembad en gym! Daarna hebben we nog even een drankje gedaan, maar de volgende dag werd een lange dag dus op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag gingen we een tour doen over de great ocean road; een lange weg langs de kust met ontzettend mooie uitzichten en veel groen. We stopten regelmatig op uitkijkpunten, dus het was niet vervelend om de hele dag in de bus te zitten. Het was echt allemaal zo mooi! Ik had dit echt niet willen missen, en de 500 foto’s laten ook niet helemaal zien hoe mooi het in het echt was! Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb, anders had ik heel graag zelf een week (of langer) de tour nog een keer over gedaan. Vrijdag avond waren Kelly en Marit ook gearriveerd in Melbourne, dus dit deden we zaterdag met zijn drieën (en de rest van de tourgroup natuurlijk). Toch wel leuk om dit met zijn drieën te kunnen doen en in het Nederlands te praten (of noem het roddelen) over iedereen die in de bus zit. Bijvoorbeeld over die man die de hele weg vieze snot en rochel geluiden zat te maken voor Kelly, Iehl!!

Zondag was sightseeing dag, we hadden alleen geen idee wat er te zien is in Melbourne dus we zijn maar een beetje rondjes gaan rijden met de tram. Gelukkig heeft Marit een heel goed richtingsgevoel (vind ze zelf dan) en hebben we nog wel wat leuke delen van de stad kunnen zien. Melbourne is een hele moderne stad met veel kunst, parken en restaurants. Maar er zijn geen typisch toeristische dingen te zien zoals het operahouse in Sydney, dus voor een toerist wel een beetje een saaie stad. Ik ben dan ook blij dat ik in Sydney woon, maar vond het leuk Melbourne nu ook gezien te hebben! Zondag avond vlogen Marit en Kelly weer terug en ging ik weer terug naar Niki waar ik zondag avond weer IN MIJN EIGEN KAMER geslapen heb. Die twee nachten dat Marit en Kelly hier waren hebben we in een hostel geslapen, het was prima voor twee nachten maar heel oud en niet zo bijzonder.

Maandag (gister dus) was mijn laatste dag Melbourne, Niki had examen dus ik ben er in mijn eentje op uit gegaan. Ik ging met de tram naar St. Kilda; een wijk in Melbourne met een mooi strand. Er staan heel veel palmbomen en er zijn leuke straatjes met barretjes en winkeltjes, dus ik had ondanks het weer toch wel het vakantiegevoel! Daarna moest ik in de stad nog even wachten op Niki, dus ging ik op een plein de MTV EMA’s kijken live vanuit Amsterdam. Daarna heb ik nog met Niki gegeten en vervolgens moest ik toch wel heel erg haasten om mijn vliegtuig te halen! Waaarom kan ik mij nooit aan mijn planning houden?! Maar gelukkig is Tigerair daar ook niet zo goed in en vloog ik pas een uur later. Mijn terugvlucht was verschrikkelijk, Iedereen schudde alle kanten op en de kinderen vlogen bijna door het vliegtuig heen. En voorlopig hoef ik ook niet meer naar een pretpark want ik heb die vlucht genoeg ‘vrijevalgevoel’ gehad voor de aankomende maanden. Maar ik ben weer in Sydney, en ik ben zelfs alweer voor mijn volgende vlucht aan het kijken (maar dan wel met een andere maatschappij).

Ondanks het Nederlandse weer, was het een ontzettend leuk weekend! Nu weer back to work, foto’s komen snel!

Liefs, Lisanne

  • 12 November 2013 - 08:09

    Mama:

    Wat fijn om alweer snel een bericht te lezen! Ja, vliegen is volgens mij niet echt jou ding! Ik ben zo blij dat ik jou meegemaakte avonturen pas achteraf lees en niet van te voren weet. Ben bang dat ik het anders van bezorgdheid een vervelende tijd heb!!! Xxxx

  • 12 November 2013 - 13:15

    Anzela:

    Jij kan wel een boek gaan schrijven.toppie!!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Op naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Bye Sydney, Hello holiday!

23 December 2013

Good life

04 December 2013

Summer!

12 November 2013

Melbourne!

04 November 2013

Halfway; Time flies when you're having fun!
Lisanne

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn stage in Sydney en alles wat daar om heen gebeurd!

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 8711

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 24 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: