Good life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Burg - WaarBenJij.nu Good life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Burg - WaarBenJij.nu

Good life

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 December 2013 | Australië, Sydney

Hi mates,

Weer even een update vanuit Sydney, het gaat heel erg goed! Het is ontzettend warm, ik doe heel veel leuke dingen en heb dus helemaal het vakantie gevoel! Dit komt onder andere ook omdat ik steeds minder aan het werk ben. Een week geleden had ik het gevoel dat er iets aan de hand was op mijn werk en wist niet of dat iets met mij te maken had of dat er iets anders was. En ik zat er zo mee dat ik op aanraden van Sylvana en Marit even met mijn supervisor ging praten. Die benadrukte gelukkig dat ik me nergens zorgen om moest maken en dat er inderdaad wel wat dingen speelde in het hostel maar dat dat niks met mij te maken had, gelukkig! Na een tijdje kletsen vroeg ik om een middagje vrij (had geen zin meer om aan mijn opdracht te werken) en kreeg toen te horen dat ik dinsdag en donderdag aanwezig moet zijn en de rest van de dagen aan mijn opdracht mag werken of lekker vrij mag nemen, heeerlijk! Dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen, ik heb mijn spullen van kantoor gepakt en ben naar Sylvana gevlogen waar we heerlijk een middagje op haar balkon hebben gezond (t?), gechillt, gedronken en gegeten! Ik loop daar sowieso de deur een beetje plat, niet alleen omdat ik het hostel zat ben, ook omdat het altijd gezellig is! Ik mag daar altijd blijven slapen, eten, chillen en daar ben ik ze heel blij mee! (bij deze bedankt Lesley en Sylvana haha).

Oke let’s start with last weekend; donderdag, zaterdag en zondag avond ben ik naar een outdoor cinema geweest en ik vond het helemaal geweldig! Kleedjes, truien, drinken, chocola en pizza mee en gezellig met zijn allen een filmpje kijken in het park met uitzicht over de stad, honderden vleermuizen boven je hoofd en veertig muggenbulten na afloop. Het leuke is dat het ook best nieuwe films zijn; We’re the millers, Elysium and the butler heb ik vorig weekend zien en misschien ga ik binnenkort nog wel een keertje, zo’n leuk sfeertje en een keer wat anders dan stappen haha!

Zaterdag ben ik met Sylvana naar Paddy’s market gegaan om nog even wat inkopen te doen voordat we Sydney verlaten. Na het kopen van baby kleertjes, knuffel koala’s, handbagagekoffertjes en de eeuwige zoektocht naar een hoedje voor Sylvana (waar nog steeds geen einde aan is trouwens) waren we het wel zat en zijn we naar het Operah house gegaan om een filmpje op te nemen voor opa! Hij word tweede kerstdag tachtig en ik baal ontzettend dat ik niet bij zijn feest was en ook dat ik dit jaar niet thuis ben met kerst! Maar gelukkig hebben wij (Marit, Kelly, Sylvana, Lesley, Josh, Felix en ik) ook hele leuke plannen voor kerst: Een uitgebreide barbecue op het dakterras van Lesley’s werk met uitzicht op het Operah house en Harbour bridge, met lichtjes en kerstmutsen gaan we toch nog proberen het kerstsfeertje te creëren en ook kadootjes zullen niet ontbreken dit jaar! Yeey!
Oh en ik zeg het vast… Ik kan echt geen souvenirs meenemen in mijn koffer naar Nederland, ik ga mijn eigen spullen niet eens mee krijgen, de helft van wat ik hier heb moet zeker weg! En ook het sturen van een kerstkaartje naar iedereen was me dit jaar echt te duur, sorry guys! Maar denk wel aan jullie hoor!

Op zondag heb ik een paar uur gewerkt achter de receptie (vanwege een kerstborrel/barbecue) en ik ben s’avonds dus weer naar de outdoor cinema geweest. Maandag was ik toch te lang niet meer uitgeweest en ben ik met Nora naar Sidebar gegaan, was heel gezellig maar ik moest de volgende dag gewoon weer werken en lag gelukkig nog aardig op tijd en nuchter (ja je leest het goed) in mijn bed!
Afgelopen donderdag ging James voor het eerst ‘mijn’ activiteiten overnemen en was het dus de bedoeling dat ik me op de achtergrond hou (waar ik soms best wel moeite mee heb, al helemaal als ik zie dat alles fout gaat), gelukkig was Sylvana mee en hebben we nog lekker in de zon gelegen en natuurlijk naar een hoedje gezocht. S’avonds werd er weer lekker voor me gekookt en na een filmpje ben ik thuis als een roosje in slaap gevallen (komt door dat vermoeiende leven hier).

Vrijdag heb ik s’ochtends aan mijn opdracht gewerkt, maar daar was ik al snel klaar mee en ik besloot om de rest op te zoeken bij het zwembad. Ik wist alleen niet waar het was en dacht dat het makkelijk om de bus te pakken, nou niet dus; heb 1,5 uur gewacht en ben vervolgens alsnog maar gaan lopen. Zodra ik in de botanical gardens was ben ik neer geploft en na een uurtje heb ik Sylvana en Lesley tegemoet gelopen. S’avonds hebben we nog tot half 1 op het balkon kunnen zitten met 27 graden, het duurde even maar nu komen die zomeravonden toch wel steeds vaker! Ook kan ik jullie mededelen dat ik die avond voor het eerst met een Aussi in bed heb gelegen, alleen was het Josh en stonden er nog net geen kussens tussen haha!

Zaterdag zijn we op tijd op gegaan om naar het Royal National park te vertrekken, dat was zoals verwacht geweldig! Ontzettend mooie uitzichten, helder blauwe zee en een lagoon om lekker in te zwemmen (stuk minder kans op haaien dan in de zee). Natuurlijk hebben we weer door de bosjes zitten klauteren en hebben we op stukken gelopen wat duidelijk geen pad was! Maar zo erg als mijn vorige avonturen gaat het niet meer worden hoor. Ik was ook een beetje bang gemaakt, nadat ik vrolijk had zitten te vertellen hoe leuk ik Wombats vind, kreeg ik te horen dat ze heel agressief zijn. Doei lievelingsdier, hallo angst voor wombats… haha. Jammer genoeg hebben we geen kangaroos of koala’s in het wild gezien, maar dat komt nog wel en gelukkig heb ik dat al eerder gezien!
En dat nog niet al onze tripjes perfect verlopen bleek wel weer toen we wegreden met de achterbak open… S’avonds hebben we gegeten bij de beste hamburger tent van Australië en nagenoten van een super leuke dag! S’avonds heb ik nog lang zitten skypen met thuis en heb ik John even gezien die na een hele lange tijd weer vanuit Amerika in Nederland is!

De volgende dag zijn we weer op pad gegaan met de auto, dit keer om te paardrijden! Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een beetje saai was aangezien er totaal geen tempo in zat, maar de uitzichten waren alweer mooi en het was een echte ‘Australian experience’. En het was ontzettend heet, op de radio zeiden ze 40 graden en er was nauwelijks zon, benauwd dus! Op de weg terug hebben we boodschappen gedaan (ook hier hebben ze een Aldi) en s’avonds hebben we gebbqd op het dak van het hotel waar Lesley werkt; een ontzettend mooi en gezellig dakterras waar we dus ook kerst willen gaan vieren! Dit hotel is in een wijk van Sydney wat Kings Cross heet (daar wonen ze ook) en op mijn weg naar huis werd weer duidelijk dat dit écht de plek is waar alle daklozen, verslaafden en prostituees zich bevinden. Elke keer als ik hier loop gebeurd er wel iets; een vrouw met een gebroken been die valt op de roltrap waardoor de roltrap stopt en het alarm af gaat maar die toch, waarschijnlijk door de alcohol, dubbel ligt van het lachen. Of laatst zag ik een man die op de roltrap stond met zijn broek op zijn enkels en ruzie aan het maken was met de vrouw voor hem, en zo zijn er nog zoveel meer verhalen… geloof me, het is hier nooit saai!

Ja dat was het wel zo’n beetje wat ik de laatste twee weken weer heb gedaan. Mijn opdracht schiet nog niet echt op, dus die staat nu bovenaan op mijn to do list! Jammer genoeg is de stufi weer binnen en heb ik ook echt jurkjes, uggs en kerstkadootjes nodig! Verder wil ik nog naar coogee beach, Shark island, wat museums en de botanical gardens, en daar mag ik wel mee opschieten aan gezien ik nog maar 2,5 week in Sydney ben. Ik heb heel veel zin in mijn reis maar ik wil hier eigenlijk nog helemaal niet weg, ik geniet van elke dag en dat ga ik de aankomende weken nog veel meer doen! Ik hou jullie op de hoogte en ik upload snel de foto’s op Facebook.

Fijne kerst alvast voor iedereen, ik denk aan jullie als ik weer eens op het strand lig! Tot over een maand en een dag!

Liefssss,

Lisanne

  • 23 December 2013 - 14:09

    Anzela:

    Heerlijk verhaal. Ik ben weer helemaal bij. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Op naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Bye Sydney, Hello holiday!

23 December 2013

Good life

04 December 2013

Summer!

12 November 2013

Melbourne!

04 November 2013

Halfway; Time flies when you're having fun!
Lisanne

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn stage in Sydney en alles wat daar om heen gebeurd!

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 8715

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 24 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: