Halfway; Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Burg - WaarBenJij.nu Halfway; Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Burg - WaarBenJij.nu

Halfway; Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 November 2013 | Australië, Sydney

Hi everyone!

En daar ging mijn goede voornemen weer om dit goed bij te houden, weer een paar weken overheen met weer dezelfde smoes: Het is zo druk en chaos! Laat ik beginnen met het beste nieuws: Ik mag weer drinken! Omdat ik een beetje veel uit ging en er daarbij ook heel wat wijntjes en wodka colaatjes door heen gingen, ging mijn lichaam even tegen presteren en toen heb ik bedacht om afgelopen maand nummer 10 van mijn bucketlist uit te voeren: Stoppen met drinken. Vooral om even zeker te weten dat ik het ook nog leuk zonder kon hebben, en dat was ook zo! Ik vond het tot de laatste week helemaal niet lastig en heb het dan ook natuurlijk volgehouden.

Uhh het is even net zo’n zooitje in mijn hoofd als in mijn kamer (zoals wel vaker) dus ik ga waarschijnlijk alles door elkaar vertellen, te beginnen met een paar weken geleden. Op zaterdag avond zijn we naar de Night Noodle Market geweest, waar van alle soorten Aziatisch eten te halen was. Heel leuk sfeertje en ook al houd ik niet zo van Aziatisch eten, lekker eten! Jammer alleen dat Marit na haar Peking eend een beetje misselijk werd en dat Leslie dacht dat er vellen in zijn chocomel zaten in plaats van een Marsmellow, maarja daar kan ik dan natuurlijk wel weer om lachen…
De rest van dat weekend kan ik me al niet meer herinneren, zal wel strand of park geweest zijn!

Dat weekend daarrna staat er in mijn agenda: Iets van de lijst doen. Ja ik heb een hele lijst gemaakt met wat ik nog allemaal wil doen, maar helaas staan daar nog veel meer dingen op dan dat ik weekenden heb! Ik wordt er zelfs een beetje gestresst van, ik wil nog zoveel in zo weinig tijd! Het is dan nog wel drie maanden, maar november is vol, december is druk en januari is al einde van mijn stage. Maar goed, die vrijdag ben ik wat met Marit gaan drinken op een dakterras. Echt een hele leuk plek; buiten, lichtjes en heel leuk sfeertje! Die zaterdag gingen we weer de toerist uithangen; samen met Sylvana en Marit ben ik over de Harbour bridge gelopen naar Luna Park (een soort attractiepark), maar daar waren we al snel doorheen en toen zijn we via Harbour bridge en The Rocks (oudste gedeelte van Sydney) teruggelopen. The Rocks is echt een leuk gedeelte, met veel heuvels, oude huizen en marktjes. Toen we daar even wat aan het drinken waren, kwamen er op de stoelen achter ons twee papegaaien zitten, die vrolijk alle suikerzakjes openmaakte, zo leuk om al die bijzondere dieren in het wild te zien. En ook bloemen! Ik geloof alleen dat het nu wel een beetje vervelend wordt dat ik alle bloemen bij naam noem en de prijzen van Bloemenvaria er bij vertel haha. Mis dat werk soms toch wel een beetje.

Die zondag hebben Marit en ik de ferry naar Manly gepakt om te gaan wandelen. Sloom als we altijd zijn, waren we daar pas rond drie uur, maar na een warme dag was dat perfect. Anders is het overdag toch veel te warm. Het begon gewoon als een leuke wandeling langs een haven, maar daarna liepen door een soort duinen, zagen we hele mooie strandjes en kwamen vervolgens in een soort regenwoud terecht. Het was echt heel erg mooi en leuk. Er waren veel leguanen, die tot onze grote verassing van kleur veranderden. Lisanne: “Wow Marit moet je kijken, volgens mij is die echt heel oud. Marit: “Wow ja hij is al helemaal bruin!”. Hij zat alleen op een bruine tak in plaats van een grijze rots. Naast leguanen ook andere mooie wilde vogels gezien zoals een pelikaan, en zeesterren (Voor hoever dat dieren zijn). Elke keer als ik zulke mooie dingen zie, kan mijn dag echt niet meer stuk, het is ook allemaal zo bijzonder! Het was maar 10 kilometer maar omdat het veel klimmen was moesten we hard doorlopen om voor het donker bij het einde te zijn. Sinds ik hier ben, ben ik wel iets avontuurlijker geworden. Maar in het donker door een bos voor beesten te lopen, gaat me toch iets te ver. Toen we terug bij Manly waren heb ik mijn eerste fish en Chips op en daarna gingen we snel weer met de boot terug met moeie oogjes!

Die week daarna was ook een hele leuk werkweek, tijdens mijn city walk die ik elke dinsdag doe kreeg ik mijn eerste tip! 5 dollar van een moeder en dochter, was helemaal gelukkig! Niet met de vijf dollar, maar gewoon dat ze vinden dat ik het toch leuk en professioneel doe. Die donderdag deed ik zoals altijd ook de BBQ Beachwalk waarbij 80 mensen zich hadden ingeschreven, vergeleken met de 30 die het altijd was, waren dit er wel even veel! En Joyce en ik kwamen er al snel achter dat boodschappen voor 80 mensen ook niet zo goed te doen is, liepen we dan met 3 pakken goon (goedkope vieze boxen wijn), 110 worsten, vijf broden, 2 flessen saus en 100 bekers. Ja we blijven stagiaires he! De rest van de week heb ik activiteiten gedaan zoals het checken van het park voor de nieuwe activiteit die ik aan het organiseren ben. Een wandelingetje in het zonnetje naar een heel mooi park met uitzicht op de Harbour bridge, je kunt je vast ergere werkzaamheden voorstellen!

Ik ben laatst ook met Marit naar de bios geweest, na het zoeken op internet en films tegen te komen zoals Mean Girls, toch nog een leuke film tegen gekomen (About time). Omdat je elke dag stage loopt, krijg je al snel de neiging om na een dag werken, boodschappen en koken, snel weer in je bed te gaan liggen. Dus dan zijn dit soort uitjes wel heel leuk! Mijn Engels is sinds ik hier ben al heel erg verbeterd, dus een film kijk zonder ondertiteling merk ik niet eens meer. Het is niet zo dat mijn grammatica heel erg verbeterd is, maar ik heb meer woorden geleerd en het belangrijkste; ik heb totaal geen schaamte meer, ik ben niet meer bang dat ik iets verkeerd zeg, ik red mezelf toch wel heel goed als het om praten gaat (Ik hoor jullie denken; Ja inderdaad hield je je mond maar eens). Ik merk wel dat mijn Nederlandse grammatica hard achteruit gaat en ik soms niet eens meer op Nederlandse woorden kan komen. Als we het er nu toch over hebben, ik red mezelf sowieso beter dan verwacht. Natuurlijk kan ik na 1,5 jaar op kamers wonen wel al wassen, koken en schoonmaken, maar aan de andere kant van de wereld hoef je helemaal geen hulp te verwachten en dat gaat me best goed af, ook naast vijf dagen per week 9 tot 5 werken. Een beetje trots ben ik dan ook wel! En ik moet dan ook wel toegeven dat ik nu wel besef hoe blij ik met mijn mama en papa moet zijn. Oké het was niet de bedoeling om sentimenteel te worden, dus even over op mijn huis;

Ik woon nog steeds in het hostel, en ik moet zeggen dat ik steeds meer wen en het steeds beter gaat. Wil niet zeggen dat ik nog steeds niet ontzettend mijn privacy en ruimte mis, maar het is toch nog maar voor 3 maanden. Ik heb de afgelopen tijd nog steeds in die kleine rot kamer gezeten, en dinsdag is het dan eindelijk zo ver: ik ga verhuizen! Van de 2e naar de 1e verdieping naar een grotere kamer met raam, Oh wat ben ik blij! Ik slaap dan voor het eerst niet meer samen in een kamer met Ben, een andere stagiare, wat ik eigenlijk niet zo erg vind. Ik ga zijn snurken, pindakaas lucht en dronken rotopmerkingen niet missen denk ik. Oja! Bijna vergeten! Ik heb al sinds een lange tijd een nieuwe supervisor, Jeroen uit Nederland. Of had ik dat al verteld? Anyway, ik ben heel blij met hem en hij begeleid mij veel beter dan mijn oude supervisor. En daarnaast kan ik ook gewoon normaal met hem praten en lachen.

Van vorig weekend heb ik echt geen idee meer wat ik heb gedaan, alleen nog dat we op zondag naar sculpture by the sea zijn geweest. Op het stuk tussen Bondi beach en Bronte Beach staan dan allemaal aparte kunstwerken. Heel leuk om te zien, en ook al doe ik het elke week, het blijft een mooie coastal walk! ………. Ik ben nu al vijf minuten aan het nadenken, maar ik weet echt niet meer wat ik heb gedaan! Weekend daarna dan maar!

Afgelopen weekend was Manon hier! Na heel lang wachten en de hele donderdag zenuwachtig zijn, kon ik haar donderdag avond eindelijk weer even knuffelen! Heel veel tijd om bij te praten was er niet, want het was al best laat en er stond een Halloween party in Scary Canary (kroeg hiernaast) op het programma. Mijn eerste avond dat ik weer dronk, dus dat moest gevierd worden. Was misschien iets te hard gevierd, en de volgende ochtend voelde ik me dan ook niet helemaal lekker. Het duurde even voordat we vrijdag opgestart waren, waarna we snel naar het Opera house gingen, foto, en weer terug, klaarmaken voor het volgende feestje. Vrijdag avond hadden we een Halloween feestje op een boot, echt super leuk! Alleen waren we wel een beetje moe en stond voor zaterdag Huntervalley op het programma dus lagen we daarna al snel in bed. Zaterdagochtend om kwart voor acht werden we opgehaald, en na twee uur rijden waren we eindelijk bij de eerste wijnproeverij. Omdat ik het een beetje zonde vond om wijn weg te gooien dronk ik alles op, maar dat ging ik al vrij snel voelen. Het was echt een hele leuke warme dag, en bij blij dat ik het gezien heb. Hoogepunt van die dag? Kangaroos gezien in het wild, misschien wel twintig! Kan ik weer iets van mijn lijst afstrepen, nu alleen de slangen nog. Het wordt hier steeds warmer, en dat zorgt ook voor bosbranden. Ik heb daar geen last van, woon midden in de stad en het is hier ongeveer twee uur rijden vandaan. Ben helemaal veilig dus!

Zondag zijn Manon en ik in de Sydney Tower geweest, omdat ze hier maar zo kort was heeft ze bijna geen Sydney gezien en zo zag ze alles mooi in één keer. Nu heeft ze gelukkig wel een reden om nog een keer hier te komen; meer van Sydney zien! Het was echt goed om weer een goede vriendin vanuit Nederland te zien, ik ga haar weer ontzettend missen, en dan vooral alle domme opmerkingen (fijn om niet de enige te zijn). Ik moet eerlijk toegeven, dat ik iedereen wel een beetje mis, en dan bedoel ik mijn familie en vrienden. Soms wil ik tijdens skypen echt door de computer heen kruipen. Ik zou hier heel graag willen blijven, maar dan wil ik wel al mijn vrienden hier!

Voor aankomend weekend staat Melbourne op de planning, weer een druk maar leuk weekend dus. Vol met sightseeing, great ocean road en gezelligheid! Het is maandag, en ik ben alweer af aan het tellen tot het weekend, gelukkig gaan de werkweken hier ook heel snel voor mijn gevoel.

Nou dit was het wel weer geloof ik. Samenvatting is: Tijd vliegt, druk, chaos, heel veel leuke dingen, mis mijn familie en vrienden maar wil nog niet naar huis! Gaat in Nederland nog alles goed? Ik ben er inmiddels achter dat ik helemaal niet zo van skypen hou, dus doe het dan ook niet zo veel. Maar ik ben al over de helft, zie jullie over drie maanden weer!

Lots of Love, Lisanne



  • 04 November 2013 - 07:54

    Joyce:

    Gewèèldig stukje over de bbq, 110 worsten, 3 pakken goon... love it!
    Next thursday again!

  • 04 November 2013 - 08:39

    Mona:

    Ook al hou je ons aardig op de hoogte, toch weer heerlijk om dit verslag te lezen! Xxx

  • 04 November 2013 - 12:43

    Helma:

    Leuk om je ervaringen weer te lezen! Volgens mij ben je lekker bezig en geniet je enorm! Nog heel veel fun daar groetjes x helma

  • 04 November 2013 - 13:40

    Anzela:

    Wat een top verslag. Ik mis jou ook we'll hoor, al vliegt de tijd wel voor bij.
    Ik ben alweer druk met de sint/ kerst voorbereidingen op het werk.
    Het weer is hier saai. Regen, wind, kou niks aan. Fijn dat het goed met je
    Gaat. Xxx

  • 05 November 2013 - 06:52

    Gerda:

    zoooooo leuk genieten meid:-):-):-):-):-):-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Op naar Singapore!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Bye Sydney, Hello holiday!

23 December 2013

Good life

04 December 2013

Summer!

12 November 2013

Melbourne!

04 November 2013

Halfway; Time flies when you're having fun!
Lisanne

Om iedereen op de hoogte te houden van mijn stage in Sydney en alles wat daar om heen gebeurd!

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 8714

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2013 - 24 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: